Program
Program
1. Asertywność w relacjach zawodowych
• Cztery sytuacje zawodowe, w tym dwie wymagające asertywności
• Czy asertywność ma tylko jedno imię? Rzeczywista definicja postawy i reakcji asertywnej, czyli JA + INNI
• Cztery postawy w relacjach z innymi oraz komunikacja stanowcza i empatyczna – filary asertywnego podejścia
2. 5 kroków do budowania postawy asertywnej i wyboru reakcji asertywnej – trening na przykładach Uczestników
3. Kontekst sytuacyjny w wyborze reakcji i modelu komunikatu asertywnego (otoczenie, oczekiwania, cele, wizerunek)
4. Techniki komunikacji asertywnej – trening na przykładach Uczestników
• Asertywne komunikowanie siebie: np. feedforward, komunikowanie krytyki / pochwał, wyrażanie oczekiwań, empatyczna asertywna odmowa
• Asertywne reagowanie na zachowanie innych: np. komunikat odważny FUKOZ, asertywna konfrontacja poglądów, obrona przed atakiem, 4 kroki eskalacji reakcji, reagowanie na krytykę, empatyczne wsparcie
Metody pracy:Spotkanie realizowane będzie w formie interaktywnej, w której znaczny nacisk położony zostanie na pracę na doświadczeniach. Uczestnicy będą mieli możliwość przejścia przez cztery etapy: (1) doświadczenie, (2) analizę doświadczenia, (3) poznanie / przypomnienie modelu, który można zastosować oraz (4) przełożenie modelu na praktykę (przećwiczenie lub zaplanowanie działań).
Wykorzystane tu mogą być takie techniki, jak:
• odgrywanie ról (na forum, w podgrupach lub w parach)
• analiza przypadku
• ćwiczenia i dyskusje w podgrupach
• zadania indywidualne (refleksje, ankiety, testy)
• grupowe dyskusje moderowane
• mini – wykłady
PO SZKOLENIU:Uczestnicy otrzymają Mini-kurs wspierający wdrożenie wzmacnianych kompetencji. Mini-kurs jest materiałem PDF, który obejmuje kilka zadań związanych z tematyka szkolenia, które:
1. pomagają przygotować się do zastosowania konkretnych procesów i narzędzi w sytuacjach realnych,
2. zawierają pytania wspomagające refleksję nad skutecznością zastosowanych procesów i narzędzi oraz wyciągnięcie wniosków doskonalących.
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Robak
Prawie 20 lat doświadczenia, ok. 17 700 godzin warsztatów, szkoleń i zajęć dla biznesu, administracji i szkół wyższych z zakresu doskonalenia kompetencji menedżerskich, w tym ok. 5 800 godzin zrealizowanych warsztatów rozwoju kompetencji interpersonalnych wspomagających efektywność w miejscu pracy dla menedżerów i pracowników, ok. 7 050 godzin zrealizowanych warsztatów z zakresu doskonalenia kompetencji związanych z budowaniem jakości obsługi Klientów, sprzedażą doradczą i negocjacjami (zewnętrznymi i wewnętrznymi), ok 4 600 godzin warsztatów z zakresu współpracy i efektywności osobistej, oraz ok. 250 godzin warsztatów Clean.
Zrealizowała – jako członek zespołu lub lider projektu – ponad 60 projektów doradczo – rozwojowych.
Od 1997 roku prowadzi projekty doskonalące kompetencje pracowników i ich szefów. Od 2007 roku doradza MMŚP w obszarze doskonalenia polityki personalnej, jakości zarządzania i jakości obsługi Klientów. Od 2011 członek Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (PIFS), od 2013 członek International Project Management Association (IPMA, asesor PPEA 2015). Współtwórca oraz certyfikowany użytkownik BlitzGrow - Innowacyjnej metody wdrażania flexicurity w organizacjach. Specjalizacja w ramach szkoleń to: doskonalenie kompetencji menedżerskich i przywódczych (skuteczne realizowanie procesu kierowania w trójkącie Ludzie - Procesy - Wyniki), w tym szkolenia i zajęcia z zakresu podejścia projektowego, rozwój kompetencji pracowników i menedżerów wspomagających efektywność w miejscu pracy (skuteczna komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, asertywność, organizacja pracy, współpraca w zespole itp.), wzmacnianie kompetencji związanych ze budowaniem jakości obsługi Klientów, sprzedażą doradczą i negocjacjami.