Cel
                Cel szkolenia
                  - Szkolenie otwarte, przeznaczone przede wszystkim dla jednostek sektora publicznego
 - Szkolenie ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi na te praktyczne aspekty, które trzeba rozważyć i zaplanować przed wejściem w życie KSeF, tak żeby organizacja mogła płynnie przejść z dotychczasowego sposobu odbierania i obiegu faktur, na faktury w KSeF.
 - Na szkoleniu przedstawiona zostanie perspektywa jednostek sektora publicznego, które bardzo często są dużymi, skomplikowanymi organizacjami, z wydzielonymi jednostkami budżetowymi i sformalizowanymi procedurami zakupowymi.
 - Dzięki temu uczestnicy szkolenia będą mogli zawczasu rozeznać te procesy obiegu dokumentów i organizacji pracy, które będą wymagały szczególnej analizy przed wejściem w życie KSeF.
 
                                          
 
Program
                Program
                  1. Wprowadzenie i podstawowe zasady KSeF:- Czym jest KSeF  - jak działa, po co zostaje wprowadzony
 - Kogo obejmuje KSeF, jakie transakcje obejmuje KSeF
 - Terminy wdrożenia
 - Wyłączenia z KSeF i okresy przejściowe
 
2. Aktualny stan prac nad KSeF- Stan prawny
 - Harmonogram publikacji dokumentacji
 
3. KSeF 2.0 najważniejsze informacje- Załączniki do faktur
 - Tryb offline, niedostępność, awarie systemu
 - Samoidentyfikacja podatnika
 - Identyfikator płatności
 
4. Praktyczne aspekty wdrażania KSeF- Mapowanie obiegu faktur
 - Dyscyplina fakturowania, nadawania uprawnień
 - Szansa dla organizacji
 - Korzyści z wdrożenia KSeF
 
5. Bezpieczeństwo KSeF- Certyfikaty
 - Uprawnienia do KSeF
 - Polityka bezpieczeństwa i odpowiedzialność
 - KSeF jako źródło ataku
 
6. Przyszłość KSeF- VIDA – co to jest i od kiedy
 - Różnice pomiędzy KSeF i VIDA
 
7. Podsumowanie 8. Sesja pytań i odpowiedzi     
                                        
 
Prowadzący
                Prowadzący
                                    Zbigniew  Makowski
                        Doradca podatkowy, nr wpisu 11 722
Podatkami zajmuje się od przeszło 15 lat. 
Ma unikatowe doświadczenie pracy, łączące trzy światy podatkowe: doradztwo podatkowe, administrację podatkową oraz biznes. Pracował jako doradca podatkowy w renomowanych kancelariach podatkowych, pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu VAT w Ministerstwie Finansów oraz Dyrektora Biura VAT i MDR w PKO BP. Autor wielu artykułów w branżowej prasie podatkowej.
W Ministerstwie Finansów odpowiadał za stworzenie i przeprocesowanie legislacyjne przełomowych projektów ustaw, w tym uczestniczył w przygotowaniu koncepcji dobrowolnego KSeF.
Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu u podatników nowych rozwiązań informatycznych, w szczególności KSeF, a wcześniej JPK_VAT. 
Przedsiębiorca, zaangażowany w założenie start-upu związanego z wykorzystywaniem AI w branży prawnej i podatkowej. 
Prezes Fundacji Instytut Podatków i Finansów Publicznych. W ramach tej Fundacji tworzy projekt Nowej Ustawy o VAT.