Akcja Bilans. Bilansowe i podatkowe zamknięcie roku 2025 oraz KSeF.
Termin: 25.11.2025 - 28.11.2025
Cena:
4490.00 zł 4290 zł +VAT +VAT
Hotel Czarny Potok Resort SPA and Conference*****
Czarny Potok 65
Mapa Dojazdu
Zarejestruj sięKontakt Pobierz ofertę w PDF
MASZ PYTANIE?
Szkolenia otwarte, kursy
tel: +48 532 442 010
Angelika.Siwinska@bdo.pl
Szkolenia zamknięte
tel: +48 694 853 745
Iwona.Charzewska@bdo.pl
Szkolenia budżetowe
tel: +48 889 054 795
joanna.bieniek@bdo.pl
Cel
Cel szkolenia
Szanowni Państwo, zapraszamy do udziału w szkoleniu stacjonarnym - Bilansowe i podatkowe zamknięcie 2025 oraz wdrożenie KSeF 2.0 i struktury FA(3), które odbędzie się w malowniczej Krynicy-Zdroju, w dniach 25 - 28.11.2025, w hotelu Czarny Potok Resort SPA & Conference.
Celem trzydniowego szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do prawidłowego zamknięcia roku obrotowego i podatkowego 2025 oraz skutecznego wdrożenia obowiązków wynikających z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF 2.0), w tym nowej struktury logicznej FA(3). Program uwzględnia aktualne regulacje krajowe i międzynarodowe w zakresie rachunkowości, podatków CIT i PIT oraz planowane zmiany na rok 2026.
Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę niezbędną do sporządzania, zatwierdzania i udostępniania sprawozdań finansowych oraz dokumentacji podatkowej zgodnie z obowiązującymi wymogami, w tym elektronicznymi.
Program
Program
26.11.2025 - Sprawozdanie finansowe wg krajowych i międzynarodowych przepisów bilansowych:27 - 28.11.2025 - Podatkowe zamknięcie roku 2025 oraz KSeF:
Część I:
A. Podatek dochodowy od osób prawnych:
1. Roczne rozliczenie podatku - zmiana i zasady wyznaczania roku podatkowego.
2. Zakończenie roku podatkowego i bilansowego:
a) Roczna kalkulacja podatku,
b) Przejście z wyniku bilansowego na wynik podatkowy (różnice trwałe i przejściowe),
c) Wyodrębnienie dwóch źródeł przychodów – przychody z zysków kapitałowych i z innych źródeł:
- Przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych
- Pozostałe przychody z zysków kapitałowych
- Przychody z działalności gospodarczej (działalności operacyjnej i inne)
- Pozostałe źródła przychodu)
- Ostateczne rozliczenie zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych,
f) zatwierdzenie sprawozdania finansowego i sprawozdania zarządu.
3. Przychód podatkowy a przychód finansowy:
a) ujęcie w rocznym sprawozdaniu finansowym
b) należności wyłączone z pojęcia przychodu podatkowego
c) przychody z otrzymanych świadczeń nieodpłatnych
4. Przychód podatkowy i moment jego uzyskania:
a) otwarty katalog przychodów z art. 12 updop (ze szczególnym uwzględnieniem przychodów z nieodpłatnych świadczeń i zasad ustalania ich wartości, umorzonych bądź przedawnionych zobowiązań)
b) moment rozpoznania przychodu:
- zasada „pierwszeństwa” jako zasada ogólna,
- rozliczanie usług ciągłych oraz metoda kasowa jako wyjątki od „zasady pierwszeństwa”,
d) katalog przysporzeń majątkowych nie stanowiących przychodów,
e) pojęcie zapłaty jako momentu rozpoznania przychodu powstającego na zasadzie kasowej (kapitalizacja, potrącenie, kompensata),
f) szczególne momenty rozpoznania niektórych przychodów (umorzenie zobowiązania, przedawnienie, zasiedzenie, kiedy umorzenie odsetek skutkuje powstaniem przychodu, przychód z tytułu otrzymanej premii pieniężnej, moment rozpoznania przychodu lub potrącenia kosztu z tytułu sprzedawanych lub nabywanych usług poręczeń i gwarancji)
5. Koszty uzyskania przychodu – definicja i zasady rozliczania kosztów w czasie:
a) koszty związane z przychodem danego roku,
b) koszty dotyczące lat poprzednich,
c) koszty przyszłych okresów,
d) koszty rozliczane kasowo
e) przypisanie kosztów do źródeł, ustalenie dochodu/straty w ramach źródeł przychodu
f) podział kosztów pośrednich wg źródła przychodu
g) koszty pracownicze
h) koszty związane z działalnością finansową w tym pożyczki
i) zaniechane inwestycje
j) wyłączenia z art. 16 - przykłady (kary umowne/odszkodowania-kary umowne/wydatki reprezentacyjne)
6. Dokumentowanie kosztów.
7. Koszty podatkowe a koszty finansowe.
8. Korekta kosztów – kiedy na bieżąco a kiedy wstecz? (oczywista omyłka/błąd rachunkowy)
9. Koszty sporządzenia i badania rocznego sprawozdania finansowego
10. Zaliczki na podatek dochodowy opłacane w trakcie roku:
a) uproszczone zaliczki na podatek dochodowy,
b) „zwykłe” zaliczki na podatek dochodowy,
c) konsekwencje błędnego naliczenia zaliczek na podatek dochodowy,
d) błędne zaliczki po zakończeniu roku – czy korygować?
11. Płatności gotówkowe / biała lista / split payment a koszty – art. 15d
12. Ograniczenia związane z kosztami finansowania dłużnego – art. 15c:
- przepisy Dyrektywy ATAD a przepisy krajowe
- ograniczenie kosztów do wysokości 30 proc. EBITDA (ustalanie wskaźnika)
- wyłączenie ograniczeń dla instytucji finansowych lub gdy nadwyżka kosztów finansowania dłużnego nie przekracza 3 mln (praktyka stosowania przepisu – orzecznictwo sądów – planowane zmiany)
14. Hipotetyczna koszty odsetkowe (NID)
15. Ulga na złe długi w podatku dochodowym / nieściągalność wierzytelności a KUP
16. Ulgi podatkowe: ulga innowacyjna (B+R), ulga prowzrostowa, ulga CSR (np. na działalność sportową)
17. Obliczenie podatku:
a) stawka podatku (19%-9% definicja małego podatnika)
b) odliczenia od dochodu,
c) dochody osiągane za granicą RP.
18. Rozliczenie strat z lat ubiegłych – wybór jednej z dwóch metod rozliczenia strat i przypisanie straty do źródła przychodu
19. Zeznanie roczne CIT-8 + załączniki
23. Obowiązki roczne w kontekście regulacji o JPK
24. Obowiązki roczne w kontekście WHT – rozliczenia podatku u źródła (obowiązki sprawozdawcze CIT-10Z, PIT-8AR, IFT-1, IFT-2, ORD-U).
25. Obowiązki roczne w kontekście dokumentacji cen transferowych (CIT-TP)
26. Planowane zmiany na 2026 rok - streszczenie
B. Podatek dochodowy od osób fizycznych dla osób prawnych (płatników):
1. Pracodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych:
a) terminy zapłaty podatku,
b) deklaracje i informacje w trakcie roku,
c) roczne deklaracje i informacje.
2. Przychód pracownika i zleceniobiorcy:
a) moment uzyskania,
b) źródło,
c) koszty,
3. Pobór zryczałtowanego podatku, w tym podatku pobieranego „u źródła” a obowiązki roczne (PIT-8AR, IFT-1).
4. Inne „roczne” obowiązki płatnika/podatnika (m.in. ORD-U).
5. Zmiany przepisów od 2023 w zakresie obowiązków płatnika.
Część II - KSeF 2.0 oraz struktura logiczna schemy FA(3):
Prowadzący
Prowadzący
Michał Kołosowski rozpoczął swoją karierę zawodową w międzynarodowej firmie audytorskiej, a później zdobywał doświadczenie w jednej z czołowych firm "Wielkiej Czwórki". Jest posiadaczem certyfikatu Diploma in International Financial Reporting, wydanego przez ACCA. Jako Partner w grupie kapitałowej UHY ECA, która jest częścią międzynarodowej sieci niezależnych firm audytorskich i konsultingowych, posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, analizach finansowych typu due diligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz US GAAP. Specjalizuje się w obsłudze spółek z branży nieruchomości i real estate oraz funduszy inwestycyjnych zamkniętych. Jest autorem licznych artykułów i cenionym wykładowcą w dziedzinie rachunkowości, a także współautorem publikacji dotyczących międzynarodowych standardów rachunkowości.
Doradca podatkowy, Doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pięcioletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w urzędzie skarbowym, gdzie specjalizowałem się w kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach egzekucyjnych w administracji. Dwuletnie doświadczenie zawodowe w jednej z największych firm produkcyjnych świata, w której zajmowałem się doradztwem podatkowym. Obecnie prezes zarządu w międzynarodowej spółce doradztwa podatkowego Goldenstein. Zajmuję się obsługą prawno-podatkową polskich oraz międzynarodowych firm. Posiadam szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla urzędów skarbowych, biur rachunkowych, księgowych oraz dla przedsiębiorców. W szkoleniach koncentruję się na poszukiwaniu sposobów optymalizacji opodatkowania. Przedstawiam sposób działania. Jestem autorem publikacji w biuletynie finansowym i w gazecie prawnej. Od 2013 roku posiadam uprawnienia niemieckiego doradcy podatkowego.
Informacje dodatkowe
Koszty udziału w szkoleniu:
4 290 zł/os.+ 23% VAT - cena promocyjna obowiązuje przy dokonaniu zgłoszenia do 31.10.2025
4 490 zł/os.+ 23% VAT - cena regularna
Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych cena bez VAT.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
W cenie szkolenia zapewniamy:
- uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej,
- pełne wyżywienie (od kolacji w dniu 25.11 do obiadu w dniu 28.11),
- zakwaterowanie 3 noclegi w pokojach dwuosobowych (istnieje możliwość zakwaterowania w pokoju jednoosobowym za dodatkową dopłatą 690 zł/netto/),
- nieograniczony wstęp do centrum wodno-termalnego - basen rekreacyjny z biczami wodnymi i kaskadami, jacuzzi, wanna solankowa,
- bezpłatny parking.
Plan zajęć:
- Dzień 1: Przyjazd Uczestników oraz zakwaterowanie od godz.15:00
- Dzień 2, 3 i 4: Szkolenie prowadzone w godzinach 9:00-15:00
Płatności należy dokonać przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod szkolenia.
Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie przed rozpoczęciem zajęć potwierdzenia dokonania przelewu (e-mailem lub faxem).
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.