Cel
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej i praktycznej wiedzy dotyczącej rozliczania wydatków i świadczeń w podatkach dochodowych (CIT i PIT), ze szczególnym uwzględnieniem samochodów służbowych i prywatnych, podróży służbowych, świadczeń pracowniczych i współpracowniczych, reprezentacji, reklamy, sponsoringu oraz akcji marketingowych. Uczestnicy poznają najnowsze interpretacje podatkowe, aktualne stanowiska organów oraz praktyczne rozwiązania, które pozwolą na prawidłowe i bezpieczne rozliczanie kosztów w działalności gospodarczej.
Program
Program
1. PIT płatnik:- Świadczenia na rzecz pracowników
- Samochód służbowy w celach prywatnych.
- Podróże służbowe.
2. CIT - pracownik ujęcie w kosztach uzyskania przychodów.
3. Reprezentacja i reklama. Sponsoring 1. Samochody służbowe w celach prywatnych – skutki w PIT.
2. Podróże służbowe pracownika - skutki w CIT i w PIT.
3. Samochody osobowe – zasady rozliczania w kosztach podatkowych wydatków związanych z samochodami osobowymi. Samochód służbowy do celów mieszanych. Samochód prywatny pracownika wykorzystywany do celów służbowych.
4. Wydatki na rzecz pracowników i współpracowników:• Imprezy integracyjne, jubileuszowe i okolicznościowe – narady, konferencje
• Imprezy integracyjne a pracownicy B2B
• Abonamenty medyczne, karty multisport, dodatkowe ubezpieczenia
• Posiłki i napoje dla pracowników. Poczęstunek
• Prezenty, bony towarowe, paczki świąteczne, dofinansowanie wypoczynku dzieci pracowników
• Świadczenia na podnoszenie kwalifikacji zawodowych
• Strój, ubiór pracowników, ekwiwalent za pranie odzieży roboczej
• Premie oraz nagrody pieniężne i rzeczowe
• Świadczenia wynikające z przepisów BHP
• Świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS
• Wydatki na rzecz członków zarządów i rad nadzorczych
5. Reprezentacja i reklama:• Pojęcie reklamy i reprezentacji dla celów podatkowych
• Upominki dla kontrahentów
• Konsumpcja z kontrahentami
• Imprezy dla kontrahentów - szkolenia, konferencje
• Wyjazdy krajowe i zagraniczne. Targi
• Konkursy i akcje promocyjne.
6. Sponsoring:• Pojęcie sponsoringu i jego rodzaje (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy)
• Niezbędne elementy umowy sponsoringu
• Sponsoring a darowizna
• Ulga sponsoringowa
7. Wybrane akcje marketingowe i ich konsekwencje podatkowe w CIT i PIT:• Konkurs.
• Sprzedaż premiowa.
• Sprzedaż promocyjna.
• Konkursy. Promocje:
- Pojęcie sprzedaży premiowej / zasady prowadzenia sprzedaży premiowej, rodzaje sprzedaży premiowej.
- Pojęcie konkursu. Spory interpretacyjne.
- Dokumentacja sprzedaży premiowej, konkursów, akcji promocyjnych.
- Skutki podatkowe po stronie beneficjentów nagród, w tym możliwość zastosowania zwolnienia z podatku.
- Funkcja płatnika.
- Programy motywacyjne.
• Premie pieniężne i rabaty:
- Pojęcie i rodzaje premii.
- Premia pieniężna jako rabat.
8. Aktualne interpretacje.