Cel
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przedstawienie zasad rozliczania świadczeń na rzecz pracowników, w tym podróży służbowych i korzystania z samochodów służbowych, z uwzględnieniem skutków podatkowych w PIT i CIT. Uczestnicy poznają również aktualne interpretacje dotyczące wydatków na reprezentację, reklamę i sponsoring, a także kryteria ich zaliczania do kosztów uzyskania przychodów. Szkolenie ma na celu uporządkowanie wiedzy i zwiększenie bezpieczeństwa podatkowego w praktyce biznesowej.
Program
Program
1. Samochody służbowe w celach prywatnych – skutki w PIT.
2. Podróże służbowe pracownika - skutki w CIT i w PIT.
3. Samochody osobowe – zasady rozliczania w kosztach podatkowych wydatków związanych z samochodami osobowymi. Samochód służbowy do celów mieszanych. Samochód prywatny pracownika wykorzystywany do celów służbowych.
4. Wydatki na rzecz pracowników i współpracowników:
• Imprezy integracyjne, jubileuszowe i okolicznościowe – narady, konferencje
• Imprezy integracyjne a pracownicy B2B
• Abonamenty medyczne, karty multisport, dodatkowe ubezpieczenia
• Posiłki i napoje dla pracowników. Poczęstunek
• Prezenty, bony towarowe, paczki świąteczne, dofinansowanie wypoczynku dzieci pracowników
• Świadczenia na podnoszenie kwalifikacji zawodowych
• Strój, ubiór pracowników, ekwiwalent za pranie odzieży roboczej
• Premie oraz nagrody pieniężne i rzeczowe
• Świadczenia wynikające z przepisów BHP
• Świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS
• Wydatki na rzecz członków zarządów i rad nadzorczych
5. Reprezentacja i reklama:
• Pojęcie reklamy i reprezentacji dla celów podatkowych
• Upominki dla kontrahentów
• Konsumpcja z kontrahentami
• Imprezy dla kontrahentów - szkolenia, konferencje
• Wyjazdy krajowe i zagraniczne. Targi
• Konkursy i akcje promocyjne.
6. Sponsoring:
• Pojęcie sponsoringu i jego rodzaje (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy)
• Niezbędne elementy umowy sponsoringu
• Sponsoring a darowizna
• Ulga sponsoringowa
7. Wybrane akcje marketingowe i ich konsekwencje podatkowe w CIT i PIT:
• Konkurs.
• Sprzedaż premiowa.
• Sprzedaż promocyjna.
• Konkursy. Promocje
- Pojęcie sprzedaży premiowej / zasady prowadzenia sprzedaży premiowej, rodzaje sprzedaży premiowej.
- Pojęcie konkursu. Spory interpretacyjne.
- Dokumentacja sprzedaży premiowej, konkursów, akcji promocyjnych.
- Skutki podatkowe po stronie beneficjentów nagród, w tym możliwość zastosowania zwolnienia z podatku.
- Funkcja płatnika.
- Programy motywacyjne.
• Premie pieniężne i rabaty
- Pojęcie i rodzaje premii.
- Premia pieniężna jako rabat.
8. Aktualne interpretacje.
Prowadzący
Prowadzący
Anna Kiersnowska - Drzewiecka

Dyrektor działu podatków bezpośrednich w międzynarodowej spółce doradczej. Prawnik, doradca podatkowy, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Wieloletni współpracownik podmiotów trudniących się doradztwem podatkowym. Posiada bogate doświadczenie w przeprowadzaniu audytów podatkowych i w reprezentowaniu podatników w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi. Uczestniczyła w procesach restrukturyzacyjnych dużych przedsiębiorstw. Brała udział w pracach legislacyjnych z zakresu prawa podatkowego. Bieżąca aktywność, to sporządzanie opinii i udzielanie konsultacji podatkowych oraz tworzenie i opiniowanie pod względem podatkowym umów, dokumentów wewnętrznych, procedur, instrukcji i polityki podatkowej kluczowych klientów. Sprawuje nadzór merytoryczny nad opiniami i raportami podatkowymi. Zajmuje się oceną skutków podatkowych z punktu widzenia obowiązków w obszarze schematów podatkowych. Autorka licznych artykułów i publikacji książkowych o tematyce podatkowej. Doświadczony wykładowca. Prowadzi szkolenia z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych oraz osób fizycznych, Ordynacji podatkowej, w tym: przepisów o schematach podatkowych, zarówno dla grup o ścisłej specjalizacji, jak też dla grona przedsiębiorców z wielu branż. Codzienna praktyka doradcy podatkowego sprawia, że poruszane na szkoleniach problemy są aktualne i poparte przykładami z praktyki.