Cel
Cel szkolenia
Szkolenie skierowane jest do działów HR i Zarządów, którym zależy na budowaniu przyjaznego środowiska dla pracowników przy jednoczesnej dbałości o realizację kluczowych obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Podczas szkolenia wyjaśnione zostaną kluczowe aspekty związane z zasadami przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji realizowanymi przez pracodawców. Poruszymy praktyczne aspekty związane z budowaniem polityki antymobbingowej i antydyskryminacyjnej, rozpatrywania skarg od pracowników, działań następczych, jeśli do naruszeń rzeczywiście dojdzie.
Jednocześnie nowocześni pracodawcy nie poprzestają jedynie na ustawowych obowiązkach wynikających z przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. Aspekty zrównoważonego rozwoju każdej firmy idą znacznie dalej. Już dziś od firm oczekuje się budowania kultury transparentności, otwartości, wsparcia dla różnorodności i dbałości o dobrostan pracowników. Z tego też powodu podczas szkolenia poruszone zostaną kwestie dotyczące dobrostanu pracowników, czynników które na ten dobrostan wpływają oraz kwestie związane z budowaniem polityki diversity, equity & inclusion (DEI).
Program
Program
I. Mobbing w polskim ustawodawstwie
1. Definicja mobbingu kiedyś i dziś
2. Ewolucja w zastosowaniu przepisów
3. Orzecznictwo sądów powszechnych
4. Przykłady mobbingu
5. Nadużycia w interpretacji
II. Dyskryminacja i jej odmiany
1. Definicja dyskryminacji
2. Molestowanie seksualne
3. Dyskryminacja a aspakty zrównoważonego rozwoju
III. Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji jako obowiązek pracodawcy
1. Dobre praktyki
2. Elementy przeciwdziałania – co się na nie składa
IV. Polityka antymobbingowa i antydyskryminacyjna
1. Cele i zakres
2. Wdrożenie
3. Edukacja i świadomość
4. Postępowanie ze skargi na mobbing lub dyskryminację
5. Powoływanie i kompetencje komisji antymobbingowej
6. Czynności w toku postepowania ze skargi
7. Raport z postepowania wyjaśniającego
V. Różnorodność i jej rozumienie
1. Rodzaje różnorodności
2. Polityki DEI i ich zakres
3. Wspieranie różnorodnych pracowników
4. Dobre praktyki rynkowe
VI. Włączające środowisko pracy
1. Wiedza i świadomość pracowników
2. Budowanie zespołów i ich znaczenie
3. Cele kadry menedżerskiej w zakresie włączającego środowiska pracy
4. Zarządzanie zmianą
5. Zarządzanie konfliktami w zespołach
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Walas-Ryba

prawniczka, Compliance oficerka. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas aplikacji sądowej i w trakcie wykonywania zawodu adwokata, a w szczególności w trakcie pełnienia funkcji wewnętrznego Compliance oficera oraz konsultanta zewnętrznego. Od 2015 roku nieprzerwanie związana z obszarem compliance zarówno w instytucjach finansowych, jak i w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych i w grupach kapitałowych. Doświadczenie zawodowe Pani Justyny zostało potwierdzone licznymi certyfikatami zawodowymi, w tym między innymi CCO 1 (Certyfikowany Compliance Oficer poziom 1), CCO 2 (Certyfikowany Compliance Oficer poziom 2), Approved Compliance Officer (ACO), Approved Whistleblowing Oficer (AWO) oraz Approved Compliance Expert (ACE). Jest również certyfikowanym Trenerem Biznesu (Grupa SET).
Prowadząca wspiera organizacje w budowaniu kultury organizacyjnej transparentności i otwartości oraz prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie compliance, whistleblowing, zrównoważonego rozwoju oraz przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. Tworzyła celowane rozwiązania i procedury uwzględniające specyfikę i kulturę organizacyjną podmiotów.
Misją Pani Justyny jest zwiększanie poziomu wiedzy w zakresie compliance, w tym ochrony praw pracowniczych i wdrażania nowoczesnych rozwiązań zrównoważonego rozwoju (ESG), w tym przeciwdziałania korupcji i ochrony sygnalistów w organizacjach.