Cel
Cel szkolenia
Szkolenie skierowane do:
Osób, które chcą zwiększyć swoją skuteczność, pełnią funkcje kierownicze, muszą być pewne podejmowanych decyzji, jak też i dla tych, którzy pracują pod dużym wpływem sytuacji stresowych.
CEL:
Na koniec szkolenia uczestnicy będą w stanie:
- Rozpoznać symptomy agresji, uległości, asertywności i skutków takiego zachowania na nich samych oraz reakcji innych
- Zidentyfikować sposoby budowania zaufania i wiary we własne poczynania
- Użyć właściwych i skutecznych technik, aby pozostać opanowanym, dążąc do pozytywnych rozstrzygnięć w różnych i skomplikowanych sytuacjach
- Dawać i otrzymywać konstruktywną krytykę
- Skutecznie się porozumiewać budując mosty zamiast murów
- Zidentyfikować dominujący styl zachowania i nakreślić plan działania dla rozwoju osobistego
Program
Program
Szkolenie prowadzone jest wyłącznie metodami warsztatowymi: interaktywne uczestnictwo poprzez analizy personalne, dyskusje grupowe, ćwiczenia i odgrywanie ról w celu zapewnienia nie tylko zrozumienia tematyki, ale też umiejętności wprowadzenia poznanych elementów do codziennej praktyki.
1. Czym jest asertywność i czym się różni od agresji i uległości
• Prawa asertywne
• Zachowania asertywne i ich wpływ na nasze życie
2. W jaki sposób przekonania wpływają na zachowanie i jak je budować?
• Autodiagnoza naszego stylu zachowania
• Analiza transakcyjna – trzy stany naszego „ja” z których się komunikujemy
• Dziecko, Rodzic, Dorosły – z jakiej pozycji się komunikujemy i co z tego wynika dla naszych relacji
3. Stwarzanie pozytywnej atmosfery poprzez skuteczne użycie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej
• Komunikacja bez przemocy – techniki tworzenia właściwego klimatu rozmowy
• Co jest przemocą w komunikacji?
• Jak formułować prośby, odpowiadać na zastrzeżenia, wyrażać swoją opinię bez naruszania praw rozmówcy?
4. Mówienie tego, co chce się powiedzieć
• Stanowczo i bez lęku, dobór słów, tonu i tempa wypowiedzi
• Proszenie o to, czego się potrzebuje
• Mówienie "nie" na nierealne prośby
• Dawanie i otrzymywanie konstruktywnej krytyki
• Plan działania, wzmocnienie własnego wizerunku
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Guillet
Wieloletni konsultant zarządzania, coach i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów doradczych i szkoleniowych.
Z wykształcenia filolog polski i teatrolog. Dyplomowany międzynarodowy trener zarządzania ( roczny kurs w Paryżu Cegos S.A. 2002) oraz mediator w organizacji ( Trop, roczna szkoła mediatorów 2013).
W swojej karierze zawodowej była naukowcem w CNRS w Paryżu, dyrektorem personalnym Carrefour Polska od jego wejścia na rynek polski do 3 tys pracowników, prowadziła francuską firmę pracy czasowej Ecco, rekrutowała oraz doradzała pracownikom w rozwoju ich kariery zawodowej, przez 10 lat była prezesem filii polskiej, międzynarodowej firmy doradczo szkoleniowej Cegos oraz partnerem zarządzającym Cegos SA Francja, gdzie prowadziła międzynarodowe projekty doradcze dotyczące m.in. restrukturyzacji zatrudnienia oraz projekty rekrutacyjne.
W latach 2005 -2009 współzałożyciel, członek zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych oraz jej wiceprezes. Kierowała też w ramach PIFS Komisją Jakości Rynku Szkoleń oraz stworzyła Kodeks Dobrych Praktyk branży szkoleniowej.
Prowadzi działania doradcze i szkolenia w obszarze strategii HR, umiejętności kierowniczych i umiejętności osobistych. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmach. W psychologii biznesu zajmuje się m.in. zarządzaniem konfliktem w przedsiębiorstwie, motywacją, komunikacją, integracją zespołu i zarządzaniem zmianą.
Prowadziła również zajęcia na MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im Ryszarda Łazarskiego z zakresu zarządzania zmianą oraz procesów zarządczych, w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP zajęcia z zakresu projektów innowacyjnych, prezentacji i autoprezentacji a także komunikacji werbalnej i niewerbalnej.