Cel
Cel szkolenia
ODBIORCY SZKOLENIA: Szkolenie dedykowane dla bezpośrednich menedżerów (first line managers), którzy mają podstawową wiedzę i doświadczenie w zakresie zarządzania zespołem i chcą wzbogacać swoją wiedzę i rozwijać kompetencje managerskie.
CELE:
• Zrozumienie mechanizmów motywacji i zaangażowania pracowników,
• Poznanie i praktyczne zastosowanie różnych teorii motywacyjnych,
• Rozwijanie umiejętności rozpoznawania indywidualnych motywatorów,
• Doskonalenie komunikacji motywującej i budowania pozytywnej atmosfery w zespole,
• Opracowanie własnego planu działań motywacyjnych dla zespołu.
EFEKTY:
• Uczestnicy zrozumieją, jak skutecznie motywować i angażować pracowników, dobierając metody do indywidualnych potrzeb zespołu,
• Otrzymają narzędzia do diagnozowania motywacji i wdrażania rozwiązań zwiększających zaangażowanie,
• Wypracują własny plan działań motywacyjnych, gotowy do wdrożenia po szkoleniu
CZAS TRWANIA: 8 godzin
Program
Program
MODUŁ 1: OTWARCIE SZKOLENIA, WPROWADZENIE, TEORIA MOTYWACJI
Powitanie przez prowadzącego
- Krótka autoprezentacja uczestników (2 min na osobę)
- Omówienie agendy i celów szkolenia
- Ustalenie reguł współpracy (zasady DISCUSS: Dyscyplina, Informacja zwrotna, Czas)
1. Motywacja i Zaangazowanie - definicje
2. Hierarchia potrzeb Maslowa
3. Ćwiczenie indywidualne - autoanaliza
4. Dwuczynnikowa teoria Herzberga
5. Teoria wyznaczonych celów Locke’a i Lathama
6. Podejście Self-Determination Theory (autonomia, kompetencje, relacje)
7. Ćwiczenie zespołowe - stwórz zespół idealny
MODUŁ 2: DIAGNOZA MOTYWACJI W ZESPOLE
1. Narzędzia badania motywacji - Test Gallupa i inne.
2. Źródła motywacji
3. Bariery w motywacji
4. Ćwiczenie grupowe: Analiza własnych przypadków - dobre i złe praktyki
5. Ćwiczenie indywidualne: Test Gallupa
6. Krótka analiza wyników testu
MODUŁ 3: MOTYWOWANIE I BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA W PRAKTYCE
1. Narzędzia i techniki motywowania pracowników. Podział na kategorie.
2. Ćwiczenie indywidualne - analiza narzędzi i technik motywowania które uczestnicy stosują w swoich zespołach.
3. Komunikacja motywująca i informacja zwrotna, Model FUKO.
4. Grywalizacja
MODUŁ 4: CELE I PLANY, BŁYSKAWICZNE MOTYWOWANIE. PODSUMOWANIE SZKOLENIA.
1. Wyznaczanie celów zespołowych i indywidualnych SMART.
2. Ćwiczenie indywidualne - Uczestnicy sami opisują cel ze skryptu metodą SMART.
3. Ćwiczenie grupowe - tworzenie planu motywacyjnego dla własnego zespołu, praca nad realnymi wyzwaniami
4. Prezentacja wypracowanych rozwiązań
5. Metoda błyskawicznej motywacji Pantalona omówienie
6. Ćwiczenie w parach metody błyskawicznej motywacji Pantalona
7. Podsumowanie, refleksja i plan działania: Dyskusja końcowa, wymiana wniosków, indywidualne zaplanowanie przez uczestników wdrożenia 1-2 technik/narzędzi poznanych na szkoleniu.
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Maślakiewicz

Doświadczony manager z 20 letnim stażem pracy w wiodących firmach z obszaru retail, gdzie oprócz zarządzania zespołem różnej wielkości zajmował się też codziennym szkoleniem pracowników. Łączy praktyczne doświadczenia z profesjonalną wiedzą i wykorzystanie nowoczesnych technik szkoleń. Programy szkoleniowe są tworzone w oparciu o szeroką wiedzę wynikającą z wieloletniej praktyki managerskiej. Certyfikowany Trener Biznesu. Ukończone studia podyplomowe „Akademia Trenerów Biznesu JAK MD” na Uniwersytecie Łódzkim. Ponad 500 godzin szkoleń przeprowadzonych w trakcie pracy jako manager zespołu dla pracowników na różnych stanowiskach liniowych i kierowniczych. Kilkuset przeszkolonych pracowników i managerów. Udział w kilkudziesięciu programach szkoleniowych z obszaru retail jako organizator lub prowadzący. Ponad 150 godzin szkoleniowych jako Trener Biznesu.