Socjotechnika a bezpieczeństwo pracy przy komputerze
18 marzec 2019

Socjotechnika a bezpieczeństwo pracy przy komputerze

Za nami RODO, niejedno szkolenie z tej tematyki, wdrożenia oraz audyty. Często jednak jako pracownicy zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas pracy przy komputerze. Czy jesteśmy bezpieczni? Czy nasze działania są bezpieczne, kto może nam zaszkodzić?

 

Socjotechnika co to? Najogólniej jest to ogół metod, środków i działań praktycznych zmierzających do wywołania pożądanych przemian w postawach lub zachowaniach społecznych również tych dla nas niekorzystnych, a ataki socjotechniczne to metody mające na celu uzyskanie jak najwięcej cennych informacji firmowych (próba wyłudzenia tajemnic handlowych, podszycia się pod kogoś itp.) Socjotechnika jest jednym z elementów szkolenia o bezpieczeństwie informacji. Większość ataków cyberprzestępców jest oparta właśnie na technikach manipulacji i umiejętnym oddziaływaniu na innych. W dobie postępującej informatyzacji firm, znaczna część usług jest przenoszona do cyberprzestrzeni, co wiąże się zagrożeniami dla integralności i poufności przetwarzanych danych. Cyberbezpieczeństwo jest podstawą bezpiecznego Państwa i społeczeństwa XXI w.

 

Poszerzając nasz wachlarz usług proponujemy Państwu szkolenie wewnętrzne z przykładami, w formie prezentacji - przykłady z omówieniem najważniejszych ataków. Szkolenie dla wszystkich pracowników aby podnieść świadomość, że każdy z nas może zostać ofiarą socjotechników.

 

Zakres tematyczny szkolenia obejmuje m.in.:

  • Przedstawienie wybranych dokumentów i aktów prawnych (ustawa o cyberbezpieczeństwie oraz RODO)
  • Inżynieria społeczna i techniki manipulacji, wyłudzanie informacji
  • Rodzaje incydentów
  • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • Rodzaje zagrożeń dla Bezpieczeństwa Informacji
  • Odróżnianie fałszywej korespondencji
  • Korzystanie z prywatnych sprzętów (komputery, smartfony, tablety), sieci społecznościowych
  • Zarządzanie hasłami dostępu
  • Sposoby wykrywania złośliwego oprogramowania
  • Analiza wybranych studiów przypadku, ocena zachowań, metod działania analiza wybranych rozwiązań wykorzystywanych w firmie
  • Umiejętność wykrywania zagrożeń w praktyce
  • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w oparciu o analizę ryzyka
  • Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa zgodnie z normą ISO 27001
  • Świadomość - po co i kto może nam wykraść dane
  • Socjotechnika - omówienie przykładowych ataków na różne działy w firmie
  • Przykładowe techniki socjotechniczne
  • Atak kontakt bezpośredni
  • Polityka haseł
  • Bezpieczeństwo w Internecie
  • Metody zbierania informacji
  • Minimalizacja ryzyka (omówienie dobrych praktyk bezpieczeństwa na przykładzie ISO 27001)

 

Przeszkolony pracownik to świadomy pracownik. Nasze szkolenia jest dla każdej osoby, która w pracy wykorzystuje komputer. Chętnie zorganizujemy je w formule szkolenia zamkniętego dla Twojej firmy.

Kontakt:

IWONA CHARZEWSKA

Manager szkolenia in-company
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: +48 (22) 543 16 99

Newsletter